نقد و بررسی بازی MediEvil | بازی زامبی های گالومیر

بین مطالب وب سایت جستجو کنید


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
میم. گیم
9:8
شنبه 25 آبان 1398

نسخه جدید بازی MediEvil در 25 اکتبر 2019 (3 آبان 98) توسط کمپانی سونی و به صورت انحصاری برای پلتفرم پلی استیشن 4 منشر شده است. نسخه اصلی این بازی که به سبک اکشن ماجراجویی و Hack ‘n’ Slash طراحی شده است حدود 21 سال پیش برای پلتفرم پلی استیشن 1 منتشر شده بود. با ما باشید تا با اشاره‌ای به داستان بازی MediEvil و سپس نشان دادن تریلر آن، بازخورد‌های منتقدین را نسبت به بازی زیر ذره‌بین قرار دهیم.

دانلود-بازی-MediEvil

آنچه در این مقاله می‌خوانید:
  • داستان بازی MediEvil
  • گیم پلی بازی مد اویل
  • بررسی بازی MediEvil و نمرات منتقدین

 


داستان بازی MediEvil


داستان بازی MediEvil از این قرار است که در سال 1286 جادوگر شروری به نام زاروک (Zarok) برای تصاحب سرزمین گالومیر (Gallowmere) به همراه سربازان زامبی (Undead) خود توطئه‌چینی می‌کند. بر اساس افسانه‌ها قهرمانی به نام Sir Daniel Fortesque رهبری ارتش گالومیر را به دست گرفته و موفق می‌شود زاروک را از بین ببرد. اما واقعیت امر فرق می‌کند و در حقیقت قهرمان ما که او را با نام دن (Dan) می‌شناسیم توسط اولین کمانی که در نبرد شلیک می‌شود از پا در‌می‌آید و این شاه سرزمین است که تصمیم می‌گیرد قضیه را طور دیگری جلوه دهد و Dan را با عنوان «قهرمان گالومیر» قلمداد کند. زاروک نیز از بین نرفته و مخفی می‌شود.

راهنمای-بازی-MediEvi

حدود 100 سال بعد شاهد ظهور دوباره زاروک می‌شویم که با اعمال سحری بر سرزمین گالومیر سبب می‌شود این سرزمین در شبی بی‌پایان فرو رود. زاروک همچنین موفق می‌شود ارتش زامبی خود را دوباره احیا کرده و روح افراد زنده را به یغما برد؛ اما در این میان او به صورت تصادفی دن (Dan) را نیز احیا می‌کند. دن در تمام این مدت تبدیل به یک زامبی اسکلتی شده است؛ از نبود فک خود رنج برده و همچنین چشم چپش را نیز (به دلیل گم‌کردن آن در نبرد گالومیر) از دست می‌دهد. دن از این فرصت برای شکست‌دادن زاروک استفاده کرده و تصمیم می‌گیرد گالومیر را نجات داده و مقام خود را به عنوان یک قهرمان واقعی به دست آورد. در ادامه ماجرا شاهد دن می‌شویم که بالاخره موفق می‌شود زاروک را از پا در آورد و در نتیجه این کار سرزمین گالومیر بار دیگر احیا شده، مردگان به قبرستان برمی‌گردند و ارواح از تصاحب آن‌ها خارج می‌شوند. این قضیه شامل دن نیز می‌شود و به همین دلیل خود او هم بار دیگر به قبر خود و خواب ابدی بازمی‌گردد. شما به عنوان قهرمان بازی وظیفه دارید با جمع‌آوری یک‌سری جام مخصوص به دن کمک کنید که به دالان قهرمان‌ها (Hall of Heroes) عروج کند؛ جایی که او را به عنوان قهرمان راستین گالومیر ستایش می‌کنند.

 


گیم پلی بازی مد اویل


گیم پلی بازی MediEvil در درجه اول شامل تعدادی از مراحل است که از نقشه بازی قابل دسترس‌اند. قهرمان بازی (Sir Daniel Fortesque) قابلیت آن را دارد که از دامنه وسیعی از سلاح‌ها که هم شامل سلاح‌های بردنزدیک (همانند شمشیر) و هم شامل سلاح‌های دوربرد (مثل تیر و کمان) است استفاده کند. علاوه بر این قابلیتی به نام Charge در گیم پلی بازی MediEvil وجود دارد که به وسیله آن بازیکنان می‌توانند حمله قوی‌تری انجام دهند. به غیر این موارد وقتی Daniel از هیچ اسلحه‌ای استفاده نمی‌کند، قادر است از دست خود برای حملات دور و نزدیک استفاده‌ کند. یک سپر نیز برای استفاده توسط قهرمان بازی به همراه سلاح وجود دارد. البته لازم است بگوییم سپرهای بازی MediEvil تا حد مشخصی از ضربه‌ها جلوگیری کرده و در برابر برخی از انواع صدمات نیز (همانند سقوط از ارتفاع بلند) مقاوم نیست.

بازی-MediEvil

وقتی Dan توسط دشمنان خود مورد اصابت قرار می‌گیرد قسمتی از نوار سلامتی (Health Bar) خود را از دست خواهد داد. اگر نوار سلامتی دن به کلی تمام شود بازی پایان خواهد گرفت. با وجود این‌که در گیم پلی بازی MediEvil خبری از بازیابی اتوماتیک سلامتی در میان مراحل نیست، بازیکنان می‌توانند برای این‌کار از بطری‌های بازیابی سلامت (Life Bottle) که در بازی تعبیه شده است استفاده کنند. به غیر از موارد گفته شده موجوداتی به نام گارگویل‌ (Gargoyle) در بازی MediEvil وجود دارند که دو نوع هستند: گارگویل‌های سبز و آبی. گارگویل‌های سبز به Dan اطلاعات می‌دهند در حالی که گارگویل‌های آبی در ازای طلا برای او مهمات فراهم می‌کنند.


در هر مرحله از بازی MediEvil دن قادر است کاسه‌ای به نام جام ارواح (Chalice of Souls) پیدا کند که رسیدن به آن از طریق شکست‌ دادن میزان مشخصی از دشمنان محقق خواهد شد. قهرمان بازی از جام ارواح برای دسترسی پیدا کردن به دالان ارواح (Hall of Heroes) استفاده خواهد کرد. همچنین جا دارد بگوییم تنها در صورت جمع‌آوری تمامی جام‌های ارواح از گیم‌ پلی بازی MediEvil است که پایان‌بندی واقعی آن برای شما نمایان خواهد شد. به طور کلی می‌توان گفت محتوای نسخه جدید بازی MediEvil تا حد زیادی به نسخه اصلی آن وفادار مانده است؛ اما با این وجود تعدادی ویژگی‌های جدید نیز به بازی افزوده شده‌اند.

MediEvil

از جمله این ویژگی‌ها می‌توان به «Dan Cam» اشاره کرد که یک زاویه جدید اختیاری دوربین محسوب می‌شود و از طریق آن بازی را از زاویه سرشانه (Over-the-shoulder) خواهیم دید. به غیر از این مورد ماموریت‌های روح‌های گم‌ شده (Lost Souls) از بخش‌های جدید دیگر گیم‌ پلی بازی MediEvil محسوب می‌شوند. در این ماموریت‌ها که انجام دادنشان اختیاری است، قهرمان بازی باید یک ماموریت را از هر کدام از روح‌های موجود در مراحل گرفته و به اتمام برساند. نکته جالب آن‌جاست که تمام کردن این ماموریت‌ها سبب خواهد شد نسخه اصلی بازی که در سال 1998 منتشر شده بود برای بازیکن به عنوان محتوای الحاقی در دسترس قرار گیرد. نهایتا در نسخه جدید بازی MediEvil کتابی به نام کتاب گالومیر (The Book of Gallowmere) تعبیه شده است که حاوی لیست کاملی از شخصیت‌ها و دشمنان موجود در بازی است.

 


بررسی بازی MediEvil و نمرات منتقدین


در این بخش نظرگاه‌های سایت‌های مختلف را در رابطه با بازی MediEvil با همدیگر بررسی خواهیم کرد. با ما باشید.

 

PlayStation Universe: امتیاز 95

بازی MediEvil بالاخره از پلتفرم پلی استیشن 1 به پلی استیشن 4 در قالب یک بازسازی جدید منتشر شده است؛ نسخه‌ای که طرفداران این سری بازی مدت‌هاست انتظارش را می‌کشیدند. زیبایی تیم برتون‌ وار بازی به همراه گیم‌پلی هوشمندانه‌اند آن به خوبی توانسته‌اند نقاط خالی یک بازی 21 ساله را پوشش دهند. البته از سوی دیگر برخی زاویه‌های نامناسب دوربین و همچنین برخی ایرادات در سیستم مبارزه آن سبب شده‌اند MediEvil در تبدیل شدن به عنوانی بی‌نقص ناکام بماند.

بررسی-بازی-MediEvil

 

Game Rant: امتیاز 80

نسخه PS4 بازی MediEvil نسبت به نسخه اصلی بازی وفادار است و در عین حال به طور کلی تجربه‌ای لذت‌بخش‌تر محسوب می‌شود. البته راه‌های دیگری نیز می‌توان شمرد که سازندگان بازی می‌توانستند از طریق آن‌ها این عنوان جذاب را بهتر نیز بکنند؛ اما با این وجود MediEvil یک بازی بسیار خوب محسوب می‌شود و بسیاری از طرفداران در آینده منتظر عناوین بیشتری خواهند بود.

 

IGN Italia: امتیاز 79

نسخه جدید بازی MediEvil یک بازسازی از نسخه اصلی به همراه اضافه‌ کردن محتوای بهتر و بیشتر است. این بازی یک عنوان عالی برای طرفداران سری و یک عنوان بسیار خوب برای افراد تازه محسوب می‌شود.

گیم-پلی-MediEvil

 

Hobby Consolas: امتیاز 75

نسخه PS4 بازی MediEvil نسبت به نسخه اصلی فارغ از خوب یا بد بودن آن وفادار مانده است. این بازی جذابیتی دارد که بسیاری از بازی‌های امروزی فاقد آن هستند؛ اما می‌توان گفت گیم‌پلی آن قدیمی شده است. در هر صورت اگر خاطره‌های خوبی را با بازی اصلی سپری کرده‌اید، به وسیله نسخه جدید MediEvil یک بار دیگر خود را کودکی احساس خواهید کرد که در مغز و استخوان‌های Sir Daniel نفوذ کرده است.

 

God is a Geek: امتیاز 75

بازی MediEvil بدون شک یکی از مقدس‌ترین عناوین کلاسیک محسوب می‌شود؛ و در این نسخه نیز شاهد آن هستیم که با جلوه‌ای تازه و حسی آشنا با ما ارتباط برقرار می‌کند. این قضیه نشان می‌دهد سازندگان نسخه جدید MediEvil آن را با نهایت عشق و توجه نسبت به زنده کردن دوباره این بازی ساخته‌اند.

دانلود-بازی-MediEvil-برای-کامپیوتر

 

COGconnected: امتیاز 71

بازی MediEvil یک عنوان سر راست به سبک Hack n’ slash است که نسخه اصلی آن برای پلتفرم پلی استیشن 1 منتشر شده بود. نحوه ارائه و همچنین شوخ‌طبعی موجود در بازی آن را از معاصران خود جدا می‌کند و دوربین ارتقا یافته سبب مدرن شدن بازی شده است. گرافیک بازی MediEvil در نسخه جدید با کیفیت 4K در دسترس است؛ و موسیقی آن نیز ملهم از موسیقی ارکستر است. اگر از علاقه‌مندان بازی‌های کلاسیک پلی استیشن 1 همانند کراش باندیکوت (Crash Bandicoot) یا اسپایرو (Spyro) باشید اما در عین حال خواستار تاکیدی مضاعف بر مقوله اکشن (Action) باشید بازی MediEvil دقیقا همان عنوانی است که دنبالش هستید؛ به خصوص اگر به دنبال چالشی به سبک قدیمی به همراه برخی از تغییرات جدید باشید. اما اگر از عناوین رترو (Retro) خوشتان نمی‌آید بازی MediEvil سبب نخواهد شد که نظر خود را تغییر دهید.

نقد-بازی-MediEvil

 

Hardcore Gamer: امتیاز 70

بازی MediEvil در برخی قسمت‌ها سن زیاد خود را برایمان نشان می‌دهد اما به صورت کلی یک عنوان لذت‌بخش محسوب می‌شود. طرفداران نسخه اصلی بدون شک از این به‌روزرسانی جدید خوشحال می‌شوند اما صرفا به دلیل به‌روزرسانی گرافیکی آن. سبک کلی بازی و دلیل دست‌ نبردن طراحان به آن می‌تواند این باشد که MediEvil از جمله عناوین منحصر‌به‌فرد پلی‌استیشن‌های قبلی بود. با وجود این‌که این بازی همانطور که گفته شد در برخی بخش‌ها قدیمی بودن خود را برای ما می‌نمایاند، MediEvil هنوز هم یک تجربه سرگرم‌کننده و یک ماجراجویی تاریک جذاب است.

تریلر-بازی-MediEvi

به طور کلی می‌توان گفت بازخورد منتقدین در رابطه‌ با نسخه جدید بازی MediEvil مثبت است. تصمیم سازندگان نسبت به عدم دستکاری در هسته اصلی گیم‌ پلی بازی MediEvil سبب شده است که طرفداران این بازی خاطره‌انگیز به وسیله نسخه جدید بار دیگر خاطرات خود را زنده کنند. از سوی دیگر همین امر احتمالا سبب شده است که طرفداران عناوین مدرن‌تر و بازی‌های امروزی کمتری به سراغ این عنوان بروند. در هر صورت اگر حتی نسخه اصلی را تجربه نکرده باشید و در عین حال تمایل به آشنایی با دنیای متفاوت MediEvil داشته باشید، این عنوان اوقات خوشی را برای شما رقم خواهد زد.

ظر شما در رابطه با نسخه جدید بازی MediEvil چیست؟ نظرات خود را می‌توانید از طریق بخش کامنت‌های سایت با ما در میان بگذارید.

x (x)
 

تعداد بازدید از این مطلب: 291
بازدید : 291

می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:










نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



به وبلاگ من خوش آمدید
تمام حقوق اين وب سايت متعلق به بهترین بازیهای اندروید، آیفون،بازیهای کامپیوتری و پلی استیشن مي باشد | طراحی قالب : تم ديزاينر